Offisielt: Milan og Puma offentliggjør avtale

Milan offentliggjorde i dag at den tyske giganten blir klubbens nye sponsor.

I oktober ble det klart at Milan og Adidas ble enige om å avbryte avtalen som opprinnelig hadde varighet ut sesongen 2022/23, og kort tid etter at det ble offentliggjort begynte ryktene om en ny avtale med Puma å versere. Den ble i dag bekreftet. De økonomiske betingelsene i avtalen er ikke kjent, men er ventet å være verdt mellom € 10-15 millioner per sesong. Til sammenligning var avtalen med Adidas verdt nesten  € 20 millioner per sesong.

Både administrerende direktør i Puma, Bjørn Gulden, og representanter fra Milan var fornøyd da samarbeidet ble offentliggjort.

«Vi er veldig stolte over å samarbeide med AC Milan. Det er en av verdens mest suksessrike klubber og de har en stor fanskare over hele verden. Fansen deres viser hva fotball egentlig handler om. Spør du meg er Rossoneri-drakten en av de mest ikoniske i fotballen. Vi ser frem til et nytt kapittel i historien om denne legendariske klubben og er glad for at fremtiden er sammen med Puma.» 

Marco Fassone, administrerende direktør:

«Jeg er fornøyd med å annonsere samarbeidet med Puma. Vi har en felles lidenskap og forståelse av fotballen og de verdiene som er viktige. De representerer et stort internasjonalt selskap og sammen vil vi jobbe etter samme strategi for å nå nye, ambisiøse mål både på og utenfor banen.»

Lorenzo Giorgetti, kommersielle sjef :

«Vi er veldig stolte over avtalen med Puma og ser frem til å starte dette eventyret sammen. Pumas strategi, godt beskrevet gjennom deres slagord Forever faster, passer godt med klubbens ambisjoner på banen og i forhold til kommersiell utvikling. Puma er en ideell partner for å møte de kommende utfordringene.»